Färger

Så blev det kväller idag med.. Leah är lite gnällig tyvärr, men det ger sig säkert snart..

Just nu sitter jag här och väntar för fullt då Laila ligger på förlossningen och blir igångsatt ändra nu ikväll eller imorgon! :) Spännande!


Förresten är det en sak jag tänkt på och som stör mig och det är såkallade "pojk" och "flick" färger...
Bara för att jag klär Leah i blått eller andra mörka färger ibland så tror alla att hon är en kille, måste man klä små tjejer i rosa varje dag för att de inte ska tas för killar?
Är det inte bättre att fråga om det är en kille eller tjej istället för att ta för givet att det är en pojk bara för att barnet har blåa kläder?

Jag tycker om att klä Leah i blått och turkost o grönt och andra "pojk" färger, för hon passar i dom färgerna.
Men hon klär även i rosa o rött osv..

Nä nu blev det mycket babbel, men detta är verkligen något jag stör mig på.

Nä nu ska jag mysa lite med min bebis innan hon ska nattas! :)


Leah sitter och funderar i bilen


Kommentarer
Postat av: Ronja

Åh jag älskar grönt! Så himla fint! Tycker inte de är nå fel alls med att ha massa olika färger på bebisen! Tråkigt att bara ha massa rosa på en tjej ju! :)

2011-08-09 @ 21:11:30
URL: http://ronjamelin.blogg.se/
Postat av: Marielle

Det är tråkigt att media styr så mycket över våra val till bl.a kläder. Jag tycker du ska klä hur du vill :).

2011-08-10 @ 13:31:07
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0