BM-besök den 11/2

Hejsan!

Har varit bortrest och inte suttit vid en dator i mer än 2 minuter så jag har inte hunnit blogga något.

Tänkte iallafall berätta lite om barnmorskebesöket som jag gjorde den 11/2.

När jag kom dit fick jag ta "stick i fingret" för att kolla blodsockret, sedan fick jag höra resultaten samt blodgrupperingen från förra besöket, allting såg bra ut och det fanns inget alls som gav några frågetecken, skönt!
Fick även mitt moderskapsintyg som jag skulle skicka in till försäkringskassan.

Fick väga mig och mäta magen (livmoderns storlek - sf-mått), och sen fick jag lyssna på bebis hjärta.
Kändes helt underbart att höra det lilla hjärtat slå och veta att allt var normalt o att bebis mår bra inne i min mage!

Resultat
Blodsocker: 5,6
Sf-mått: 26cm
Vikt: -3kg från vikt vid hälsokontroll (gick ner 5 kilo mellan hälsokontrollen och inskrivningen)
Hjärtljud: 148 s/m


Allting fint med både mig och bebisen än så länge, bara hålla tummarna för att det får fortsätta så. :)


Älskar mina hjärtan, Jimmy o bebis! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0