Att somna ensam

Ikväll har jag nattat Leah, som alltid, J jobbar eftermiddagar o kvällar och är han hemma så vägrar Leah sova med honom.. Hon är ju van att det är jag som nattar.
 
Brukar ligga bredvid henne i sängen tills hon somnar och det brukar gå relativt fort ändå. Men så har vi dom här kvällarna när hon bara vägrar sova och bara ligger o bökar och sparkar, slåss, nyper och biter..
Fasoner som hon börjat med, och jag tycker verkligen inte att det är okej.
 
Ikväll var en sån kväll, hon skulle inte sova.. Tillslut fick jag nog, efter tusen tillsägningar så klev jag upp o sa att hon fick sova själv.. Hon är ju dessutom så pass stor nu. Sagt o gjort så sa jag den vanliga kvällsramsan och sedan gick jag.
 
Och tro på fasen att det gick tillslut, tog ca en timme från att jag gick första gången, fick såklart gå in och lägga om henne mååånga gånger men det gick!
 
Känner mig faktiskt nöjd o hoppas på att det ska fungera fler kvällar, det är dags att fröken lär sig somna utan mig bredvid. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0