Blåljusdag

Idag har vi varit ute och rännt hela dagen.
Det är polishunds SM här i stan just nu och i samband med det ordnades en blåljusdag/familjedag där man fick titta på olika fordon från polis, ambulans, brandkår och sjöräddningen, det var allt från polisens kravallbil till sjöräddningens vattenskoter.
Men det häftigaste enligt mig var nog ändå polishelikoptern!
 
Vi kollade även på när ambulans och räddningstjänst visade upp en figurerad trafikolycka där dom bland annat klippte taket på bilen.
 
Sen gick vi iväg och kollade på när de firade ner hundförare och hund från helikoptern, nere på marken skulle hunden sedan ta fast en figurant som agerade buse. Det var riktigt kul att se, och vilka duktiga hundar som klarade av helikoptern och att bli nerhissad från den!
 
 
När vi kände oss nöjda med detta så åkte vi och firade min morfar som fyllde år!
Vi åt allihopa på pizzeria sedan åkte vi hem till dem och fikade lite.
 
 
Nu på kvällen har jag ägnat mig åt att plugga naturkunskap, inte allt för kul att göra med huvudvärk och jättetäppt näsa men det måste ju göras.
 
Nu känner jag att detta blev ett överdrivet långt inlägg om allt möjligt så nu tänker jag bara slöa i soffan tills jag förflyttar mig till sängen.

Kommentarer
Postat av: Anna

En av hundarna som firades ner från helikoptern var en halvbror till Bosco :)

Svar: Nämen, det missade jag totalt! Inte undra på att jag tyckte det var duktiga hundar ;)
Caroline

2013-09-25 @ 14:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0